Dershaneler Kapanıyor mu?


Son bir aydır eğitimle oturuyor eğitimle kalkıyoruz…

İlk ve orta öğretim alanındaki düzenlemeye ilişkin rakamların çarpıştırıldığı gündemin harı sönmeden dershaneler de girdi sahaya…

Başbakan dershanelerin özel okullara devşirileceğini ifade etti…

Sahi…

Dershaneler kapanacak mı?



Önce internette araştırdım mevzuyu…

Ortalık toz duman…

Ve işin içinde olanların görüşünü aldım…

Kastamonu’daki birkaç dershanemizi ziyaret ettim…

Öncelikle yeni 4+4+4 sisteminin yıllarını eğitim camiasında hizmete adamış eğitimcilerimiz tarafından olumlu karşılandığını gördüm…

7 yaşındaki bir çocukla 14 yaşındaki bir ergenin aynı havayı teneffüs etmesinin garabetini yazmak bile gereksiz zaten…

Gelelim dershane meselesine…

Dershaneler kapanıyor mu?

Benim gibi çocuklarını dershaneye gönderen ve önümüzdeki yıl için ön kayıt yaptırmış olan velilerin kafasında devasa bir soru işareti var!

Ancak, dershanelerin bugün kapatıyoruz dense bile en az üç yıl işlevini sürdüreceği kesin…

Niye mi?

Arz – talep dengesi!

Dershaneleri, talep gerekli hale getirdi…

Eğer bir eleme sistemi uygulamak zorundaysanız, mecburen çocuğunuzun yarışta ön sıralarda yer alması için ek destek almak zorunda kalıyorsunuz…

KPSS niye var?

YGS… LGS… AGS, BGS, CGS…  sayın bütün alfabeyi… ardına GS ekleyin!

Ben bir veliyim…

Her veli gibi çocuklarımın geleceğini, en iyi okullarda okumasını ve gelecekte maddi sıkıntı çekmemesini istiyorum…

Geleceğimizi bugünlerimizin şekillendirdiğini hepimiz biliyoruz…

Ve evlatlarımızın geleceğini gücümüzün yettiği en uç noktada şekillendirmek gayemiz…

Hal böyle olunca…

Dershaneler de ne yazık ki bir zorunluluk…

Eleme sisteminin olduğu yerde dershane ve özel ders kaçınılmaz…

20 milyon genç nüfusu, 14 milyon ilköğretim ve lise öğrencisi, 700 bin civarı üniversite kapasitesi olan bir ülkede ne eleme sistemini bir anda değiştirmek, ne de bu sistemin getirdiği dershaneleri kaldırmak mümkün değil…

En azından ha deyince kaldırılamaz…

Sonuçta bu yarışın içinde var olabilmek için yolumuz mecburen dershaneye düşmeye devam edecek… En azından üç yıl…

….

Yarın TRT HABER’ de İNCİ ERTUĞRUL Hanımefendinin konuğu olacağım… 10.00-12.00 saatleri arasında yayınlanacak olan HABER TADINDA programında MANİFESTO kitabı ve Mehmet Akif’in Kastamonu’da Milli Mücadele Çalışmaları’nı anlatmaya çalışacağız…

Dualarınızı ve izlemenizi rica ediyorum…
05.04.2012